Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/33507

Clustering a large Spanish sample of patients with fibromyalgia using the Fibromyalgia Impact Questionnaire–Revised: differences in clinical outcomes, economic costs, inflammatory markers, and gray matter volumes


no-thumbnailVer/Abrir:

 2019 Pérez-Aranda et al Clustering_a_large_Spanish_sample_of_patients_with.15.pdf



366,01 kB
Adobe PDF
Compartir:

Este recurso está restringido

Título :
Clustering a large Spanish sample of patients with fibromyalgia using the Fibromyalgia Impact Questionnaire–Revised: differences in clinical outcomes, economic costs, inflammatory markers, and gray matter volumes
Autor :
Pérez-Aranda, Adrián
Andrés Rodríguez, Laura  
Feliu-Soler, Albert  
Núñez, Christian  
Stephan-Otto, Christian
Pastor-Mira, María Ángeles  
López Roig, Sofía  
Peñacoba, Cecilia  
Pita Calandre, Elena  
Slim, Mahmoud
Salgueiro, Monika  
Feixas, Guillem  
Luciano, Juan Vicente  
Editor :
Lippincott, Williams & Wilkins
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias del Comportamiento y salud
Fecha de publicación:
2019-04
URI :
https://hdl.handle.net/11000/33507
Resumen :
The main objective of this study is to identify fibromyalgia syndrome (FMS) clusters using the Revised Fibromyalgia Impact Questionnaire (FIQR), and to examine whether the clusters differ in sociodemographic characteristics, clinical measures, direct and indirect costs, levels of inflammatory marke...  Ver más
Palabras clave/Materias:
Fibromyalgia
FIQR
Cluster analysis
Latent profile analysis
Economic costs
Área de conocimiento :
CDU: Filosofía y psicología: Psicología
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/closedAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
DOI :
https://doi.org/10.1097/j.pain.0000000000001468
Aparece en las colecciones:
Artículos Ciencias del Comportamiento y Salud



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.