Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11000/7484
Spot publicitario para empresa deportiva
Title: Spot publicitario para empresa deportiva |
Authors: Bouger Prive, Vicenzo |
Tutor: Pérez Valero, Vicente Javier |
Editor: Universidad Miguel Hernández de Elche |
Department: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Issue Date: 2019-01-15 |
URI: http://hdl.handle.net/11000/7484 |
Abstract:
El advertainment ha provocado nuevos géneros de producciones audiovisuales que permiten expresar con originalidad lo que una marca quiere dar a conocer. Las marcas utilizan todo tipo de recursos para establecer vínculos con el público En este proyecto, analizaremos el advertainment y experimentaremos con la creación de un spot publicitario original para una marca de deporte,
enfocado al pádel, mas precisamente a la marca ENEBE NB . Para eso se realiza un estudio previo de contenido teórico y de referencia visuales del
género en donde analizaremos ejemplos que combinen deporte y publicidad, y en el cual explicaremos cada paso para lograr la realización
de un spot publicitario.
Como resultado se obtiene un spot publicitario sobre el cual discutir el protagonismo del pádel y de la marca ENEBE NB frente a otros elementos audiovisuales que intervienen. Y sobre el cual cuestionarse qué es realmente importante a la hora de crear una pieza de estas características.
The advertainment has provoked new genres of audiovisual productions that allow to express with originality what a brand wants to make known. The brands use all kinds of resources to establish links
with the public.
In this project, we will analyze the advertainment and experiment with the creation of an original advertising spot for a sport brand, focused
on the padel, but precisely to the brand ENEBE NB. For that, a previous study of theoretical content and visual reference of the genre is made, where we will analyze examples that combine sport and
publicity, and in which we will explain each step to achieve the realization of an advertising spot.
As a result, a publicity spot is obtained on which to discuss the role of padel and the ENEBE NB brand in comparison with other audiovisual element. And on which question, what is really important when we
create a piece of these characteristics.
|
Keywords/Subjects: spot publicitario comercial publicidad audiovisual pádel deporte publicity advertainment audiovisual padel sport |
Knowledge area: CDU: Ciencias sociales: Sociología. Comunicación |
Type of document: application/pdf |
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: TFG - Comunicación Audiovisual
|
???jsp.display-item.text9???