Título : Educación Emocional en la Educación para la Salud: Cuestión de Salud Pública |
Autor : Pérez-González, Juan-Carlos Yáñez, Silvia Ortega-Navas, Mª del Carmen  Piqueras, Jose A |
Editor : Colegio Oficial de la Psicología de Madrid |
Departamento: Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud |
Fecha de publicación: 2020 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/36079 |
Resumen :
El modelo holístico de salud exige incluir las emociones en las estrategias de prevención y promoción. Para comprobar
la extensión de su consideración en la educación para la salud, se realizó una revisión sistemática en las bases de datos
Medline, PsycInfo y ERIC. Se aceptaron 66 de los 648 artícu... Ver más
The holistic model of health requires the inclusion of emotions in prevention and promotion policies. A systematic
review was carried out in databases Medline, PsychInfo, and ERIC to check the extent to which emotions are covered in
health education. Sixty-six of the 648 papers reviewed were accepted, presenting a wide range of topics, theories, and
terms regarding emotional health. Therefore, health education strategies that take emotions into consideration are still
underrepresented in scientific literature. Moreover, a great terminological and theorical diversity is found among the
ones that incorporate emotional health, hindering knowledge dissemination and generalization of results. The need
for an implementation of a health education model where emotional education is included as an essential part of it,
according to recent scientific advances is clearly shown.
|
Palabras clave/Materias: Emociones Salud emocional Educación para la salud Promoción de la salud Prevención Inteligencia emocional Bienestar Emotions Emotional health Health education Health promotion Prevention Emotional intelligence Wellbeing |
Área de conocimiento : CDU: Filosofía y psicología: Psicología |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
DOI : https://doi.org/10.5093/clysa2020a7 |
Aparece en las colecciones: Artículos- Psicología de la Salud
|