Título : La perspectiva de gènere en els cicles formatius de Servicis Socioculturals y a la Comunitat |
Autor : Navarro Beltrá, Marina |
Tutor: Riera Kollias, Zoi |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Fecha de publicación: 2024 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/33109 |
Resumen :
En aquest Treball Final de Màster es pot observar la realització d’una revisió bibliogràfica amb
proposta, respecte a la perspectiva de gènere en els cicles formatius de la família professional de
Serveis Socioculturals i a la Comunitat. Els objectius generals són explorar mitjançant la revisió
bibliogràfica en quina mesura s’inclou la inclusió de gènere en els cicles formatius d’aquesta família
professional, i realitzar una proposta. El mètode utilitzat és realitzar una fonamentació teòrica dels
conceptes més importants per a poder entendre el present treball, i a continuació la fonamentació
metodològica, que seria una revisió bibliogràfica. Per a això, s’han analitzat els continguts dels
diferents mòduls que tenen relació amb la perspectiva de gènere, i s’han tingut en compte els
possibles biaixos i estereotips de gènere que existeixen, i s’han realitzat propostes d’activitats per a
cadascun d’ells. Els resultats obtinguts ens porten cap als reptes per als docents quant a la inclusió
de la perspectiva de gènere. En conclusió, a pesar que existisquen cicles formatius i mòduls
relacionats directament i indirectament amb la igualtat de gènere, encara es pot millorar en molts
aspectos.
In this Final Master's Project, a literature review with a proposal regarding the gender perspective in
the training cycles of the professional family of Socio-cultural Services and Community can be
observed. The general objectives are to explore through the literature review to what extent the
gender perspective is included in the training cycles of this professional family, and to make a
proposal. The method used is to provide a theoretical foundation of the most important concepts to
understand the present work, followed by the methodological foundation, which would be a literature
review. To do this, the contents of the different modules related to the gender perspective have
been analyzed, taking into account the possible gender biases and stereotypes that exist, and
proposals for activities have been made for each of them. The results obtained lead us to the
challenges for teachers regarding the inclusion of the gender perspective. In conclusion, despite the
existence of training cycles and modules directly and indirectly related to gender equality, there is
still room for improvement in many aspects.
|
Notas: Especialidad: Servicios socioculturales y a la comunidad |
Palabras clave/Materias: Educación Igualdad de género Estereotipos de género Sesgos Retos |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre |
Tipo documento : application/pdf |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas
|