Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/32917
Evaluación de la motivación en estudiantes de ciclos formativos
Título : Evaluación de la motivación en estudiantes de ciclos formativos |
Autor : Sánchez López, Juan Carlos |
Tutor: Soler Gómez, Verónica |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Fecha de publicación: 2024 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/32917 |
Resumen :
La investigación sobre la motivación en estudiantes de Ciclos Formativos de Formación
Profesional revela que varios factores influyen en la elección y el compromiso con
estos estudios. Los motivos más comunes son la empleabilidad, la vocación y la
proximidad al hogar. En la literatura científica, s... Ver más
Research on motivation in students of Vocational Training Cycles reveals that several
factors influence the choice and commitment to these studies. The most common
reasons are employability, vocation and proximity to home. In the scientific literature,
there are various instruments to evaluate student motivation, many of which are based
on the Theory of Self-Determined Motivation by Deci and Ryan (1985). According to
this theory, motivation can range from complete lack of motivation to intrinsic
motivation, driven by personal interest. The School Motivation Scale (SME) stands out
as the most used and appropriate tool to evaluate motivation in this context, since it
can measure both intrinsic and extrinsic motivation and their derivatives. A research
project is proposed in three phases to deepen the understanding of the motivation of
VET students in Alicante, which includes the identification of motivations, the
application of the modified EME and the preparation of a final report with conclusions
and recommendations. This study promises to improve the educational experience and
motivation of vocational students.
|
Notas: Especialidad: Familias profesionales en servicios sociosanitarios e intervención socio comunitaria (FP) |
Palabras clave/Materias: Formación Profesional |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.