Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/35332

Design and Assessment of an Active Learning-Based Seminar

Título :
Design and Assessment of an Active Learning-Based Seminar
Autor :
Roig, Pedro Juan  
Alcaraz, Salvador  
Gilly, Katja  
Bernad, Cristina  
Juiz, Carlos  
Editor :
MDPI
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ingeniería de Computadores
Fecha de publicación:
2024
URI :
https://hdl.handle.net/11000/35332
Resumen :
The Internet of Things (IoT) is an emerging paradigm, even though it does not receive enough attention in many academic plans. In order to introduce our students to IoT, in this paper we present the overall results of a seminar dedicated to encourage them to design basic IoT projects on a software ...  Ver más
Palabras clave/Materias:
active learning
construct
gamification
innovative education
project-based learning
Área de conocimiento :
CDU: Generalidades.: Ciencia y tecnología de los ordenadores. Informática.
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
DOI :
https://doi.org/10.3390/educsci14040371
Aparece en las colecciones:
Artículos Ingeniería de computadores



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.