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https://hdl.handle.net/11000/34339
Presencia, formatos y estrategia de producción de vídeos en YouTube: análisis de caso del diario El País
Título : Presencia, formatos y estrategia de producción de vídeos en YouTube: análisis de caso del diario El País |
Autor : Carvajal, Miguel  Bernal Montoya, Luisa María |
Editor : Universidad Complutense de Madrid |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2020 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/34339 |
Resumen :
La presencia de los medios en las redes sociales y el aumento del contenido audiovisual son dos asuntos relevantes en el periodismo. YouTube es la plataforma de vídeo por excelencia y el sitio más visitado en Internet (EGM, 2018). La compañía lanzó en 2016 el Player for Publishers, un servicio que ... Ver más
The media’s presence on social media and the growing amount of audiovisual content are two matters that affect journalism. YouTube is the leading video platform and the most popular website (EGM, 2018). In 2016, the company launched its Player for Publishers service that enables media outlets to redistribute their videos and expand their reach at a lower cost. The Spanish newspaper El País is one of the entities that adopted this technology. The aim of this article is to describe the newspaper’s presence on the platform and to evaluate the videos posted along with the production strategy. The case study was done through content analysis and an in-depth interview with the Digital Development Director at El País. The results show that the newspaper’s videos adapt to new formats and that there is an existence of genre hybridization. However, there does not seem to be an appropriate strategy for the channel in question and that focuses on the target audience, primarily young people.
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Palabras clave/Materias: vídeo online nuevos formatos YouTube El País redes sociales audiencia joven Online video new formats social media young audience |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
DOI : https://dx.doi.org/10.5209/esmp.67283 |
Publicado en: Estudios sobre el Mensaje Periodístico |
Aparece en las colecciones: Artículos Ciencias Sociales y Humanas
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