Título : Aprendizaje en movimiento: paseos matemáticos por la ciudad |
Autor : Menárguez Hernández, Paloma |
Tutor: Perea Marco, María del Carmen |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Estadística, Matemáticas e Informática |
Fecha de publicación: 2024 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/33217 |
Resumen :
En el panorama educativo actual, las matemáticas son una disciplina fundamental para el
desarrollo personal y profesional de los estudiantes. Sin embargo, la falta de
motivación y la desconexión con la realidad pueden generar brechas significativas en el
aprendizaje, derivando en ansiedad y dificul... Ver más
In the current educational landscape, mathematics is a fundamental discipline for
students' personal and professional development. However, a lack of motivation and a
disconnect from reality can lead to significant gaps in learning, resulting in anxiety and
difficulties in later stages, especially in Science, Technology, Engineering, Arts and
Mathematics (STEAM) areas. In this context, mathematical walks, based on socioconstructivist
theories of knowledge, are presented as an interactive methodology
where collaboration and the practical application of contextualized mathematical
concepts are encouraged. The LOMLOE (Organic Law 3/2020, of December 29, which
amends Organic Law 2/2006, of May 3, of Education) highlights the development of key
competences, including digital competence, underlining the importance of integrating
ICT tools into education. In this sense, mathematical walks make use of digital
platforms such as MathCityMap, which facilitates the creation and access to
mathematical routes adapted to the diversity of the classroom. The application of
mathematical walks as a learning methodology will transform the way students learn
and appreciate mathematics, preparing them to face the challenges of the real world.
|
Notas: Especialidad: Matemáticas |
Palabras clave/Materias: Aprendizaje colaborativo Educación Matemáticas Paseos matemáticos TICs Geometría |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas
|