Título : Explorando la inclusión a través del Art Thinking en estudiantes con discapacidad |
Autor : Cárceles Gómez, Rosario María |
Tutor: Albalate, Iván  |
Editor : Universidad Miguel Hernández |
Fecha de publicación: 2024-06 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/32825 |
Resumen :
La inclusión de estudiantes con discapacidad en el sistema educativo, se logra mediante la revisión y adaptación de procesos, estrategias, metodologías, políticas, actitudes y programas de enseñanza. Por otra parte, también es necesario la sensibilización y aprendizaje de nuevas metodologías de apr... Ver más
The inclusion of students with disabilities in the education system is achieved by reviewing and adapting processes, strategies, methodologies, policies, attitudes and teaching programmes. On the other hand, it is also necessary to raise awareness and learn new learning methodologies, which must be reviewed and adapted to new needs and interests. In order to address this diversity in the classroom, all components of the educational community must collaborate and cooperate. This Master's Thesis aims to investigate new methodologies that use resources and tools, with art as a trigger for this innovative educational methodology. as a trigger for this innovative educational methodology. In this way, the aim is to present Art Thinking as a methodology to face any learning challenge in the classroom.
|
Notas: Especialidad: Educación plástica, visual y audiovisual |
Palabras clave/Materias: Inclusión educativa Arte Discapacidad Educación Diversidad |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas
|