Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/4565

La credibilidad de los contenidos informativos en Internet para los ‘nativos digitales’: estudio de caso

Título :
La credibilidad de los contenidos informativos en Internet para los ‘nativos digitales’: estudio de caso
Autor :
García Avilés, José Alberto
Navarro Maillo, Fátima
Arias Robles, Félix
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2014-02-14
URI :
http://hdl.handle.net/11000/4565
Resumen :
The attitudes of “digital natives” (Prensky, 2001) towards the consumptionof online content are examined in this paper to identify the factors that influence credibility and trust in news in the Web. For this purpose, a questionnaire was applied to a sample of journalism students at Universidad Miguel Hernández de Elche. The results demonstrate that traditional factors such as clarity, correctness and credibility of sources remain decisive in user selection and confidence, despite changing interests and patterns of information access in the digital context
Palabras clave/Materias:
Audience
credibility
trust
online journalism
digital natives
Área de conocimiento :
Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información
Tipo documento :
application/pdf
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
DOI :
http://dx.doi.org/10.5294/pacla.2014.17.3.13
Aparece en las colecciones:
Artículos Ciencias Sociales y Humanas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.