Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/4550

Cibermedios nativos españoles: explorando modelos de rentabilidad


Vista previa

Ver/Abrir:
 37-modelos de negocio cibermedios 2012.pdf
186,65 kB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
Cibermedios nativos españoles: explorando modelos de rentabilidad
Autor :
García Avilés, José Alberto
González Esteban, José Luis
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2012-03-10
URI :
http://hdl.handle.net/11000/4550
Resumen :
Online media are undergoing a pro¬cess of change in both production and distribution systems, in the role of au¬diences, in journalistic practices and in business models. In the case of online media which exclusively operate in the web, with no print of broadcast matrix, economic viability is even more compli-cated. This paper analyses the business models of three native online media in Spain: Bottup, Periodismohumano and Somos Malasaña. The conclusions out¬line their strengths and weaknesses, as well as the difficulties for the success of these online initiatives.
Palabras clave/Materias:
online journalism
native online media
business model
internet news
Área de conocimiento :
Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:
Artículos Ciencias Sociales y Humanas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.