Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/35774
El cómic digital como recurso para consolidar el aprendizaje en la educación secundaria obligatoria
Título : El cómic digital como recurso para consolidar el aprendizaje en la educación secundaria obligatoria |
Autor : Ontenient Lledó, Ana Isabel  |
Editor : Universidad Miguel Hernández |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2025 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/35774 |
Resumen :
Hoy en día existen múltiples aplicaciones digitales que permiten generar historietas, lo cual resulta muy útil en las aulas de Educación Secundaria Obligatoria. Su uso enriquece el contenido curricular de las distintas materias al mostrarlo con imágenes contextua... Ver más
Currently, there are several digital applications that make it possible to create comics, which can enhance study in obligatory secondary education. Their use is an excellent contribution to the curriculum of different subjects by presenting the content through contextualised images and a more accessible language. This study will focus on the educational benefits of digital comics. Therefore, the main objective is to elaborate an analysis that highlights digital comics as a tool that simplifies learning forstudents. In recent years, the virtual comic has begun to be used frequently in obligatory secondary education thanks to various initiatives that promote its use, such as training courses for teachers and the dissemination of educational comics through social networks. Among the advantages of digital comics over classic comics is their interactivity, which allows students to view animations or listen to sounds, show or hide elements, or even choose the outcome of the story. These qualities make the virtualcomic a more interesting educational resource, which also facilitates learning by teaching content in a more entertaining and visual way.
|
Palabras clave/Materias: aprendizaje digital educación secundaria historieta innovación educativa interactividad nuevas tecnologías aprendizaje digital educación secundaria historieta innovación educativa interactividad nuevas tecnologías |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
DOI : https://doi.org/10.21134/kk6pk238 |
Publicado en: MHJournal Vol. 16 (1) | Año 2025 -Artículo nº 9(264) -Páginas 177a 206 |
Aparece en las colecciones: Miguel Hernández Communication Journal Núm.16 (2025)
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.