Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/35331

Using Escape Rooms as Evaluation Tool in Active Learning Contexts

Título :
Using Escape Rooms as Evaluation Tool in Active Learning Contexts
Autor :
Roig, Pedro Juan  
Alcaraz, Salvador  
Gilly, Katja  
Bernad, Cristina  
Juiz, Carlos  
Editor :
MDPI
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ingeniería de Computadores
Fecha de publicación:
2023
URI :
https://hdl.handle.net/11000/35331
Resumen :
The adoption of the active learning paradigm presents a series of challenges and uncertainties. However, its adoption may result in better academic results and a more engaging attitude towards learning. In this sense, this paper presents a case scenario in which such a change of paradigm has been d...  Ver más
Palabras clave/Materias:
active learning
escape room
flipped classroom
gamification
innovative education
Área de conocimiento :
CDU: Generalidades.: Ciencia y tecnología de los ordenadores. Informática.
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
DOI :
https://doi.org/10.3390/educsci13060535
Aparece en las colecciones:
Artículos Ingeniería de computadores



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.