Título : “Mentirosa”: Desarrollo de Identidad Visual Corporativa y Branding para una marca de bebida |
Autor : Fustel Jiménez, María |
Tutor: Fernández Torres, Fernando |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2024-06 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/33286 |
Resumen :
El presente trabajo de fin de grado está enfocado en el diseño de la identidad visual
corporativa de la marca "La Mentirosa". Esta marca parte de una bebida tradicional de
Cocentaina, conocida como “mentireta”. El proyecto engloba: la elaboración del logotipo, la
paleta de colores, las tipografías ... Ver más
The present final degree project focuses on the design of the corporate visual identity for the
brand "La Mentirosa." This brand is based on a traditional drink from Cocentaina, known as
"mentireta." The project encompasses the creation of the logo, the color palette, the
typography, and the animation of the logo for audiovisual presentation. The project
development included different phases, such as the brand briefing, name creation, research on
the history of the traditional drink, and the design of the elements that make up the identity
manual. The results have established a connection between the brand's origin and its history,
thus highlighting the importance of storytelling. The brand's values and attributes have been
clearly defined, resulting in a coherent, representative, and effective visual identity, thereby
meeting the established objectives. In conclusion, the project demonstrates the development
of new skills and knowledge acquired throughout the degree.
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Palabras clave/Materias: identidad visual corporativa marca branding diseño Corporate visual identity brand branding design |
Área de conocimiento : CDU: Bellas artes: Fotografía. Cinematografía |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFG - Comunicación Audiovisual
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