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https://hdl.handle.net/11000/32182
La gestión del Marketing Interno y su influencia con el nivel de satisfacción y compromiso organizacional en la empresa privada
Título : La gestión del Marketing Interno y su influencia con el nivel de satisfacción y compromiso organizacional en la empresa privada |
Autor : Gómez Cánovas, Dulcenombre de María |
Tutor: Allegri Bruzual, Leopoldo |
Editor : Universidad Miguel Hérnández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud |
Fecha de publicación: 2023-09 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/32182 |
Resumen :
El objetivo de este estudio es evaluar las dimensiones del Marketing Interno (MI) y su relación
con la Satisfacción Laboral (SL) y el Compromiso Organizacional (CO) de los trabajadores de una
red de tiendas y sucursales de comestibles de la provincia de Alicante y conocer si realizan
acciones de MI... Ver más
The objective of this study is to evaluate the dimensions of Internal Marketing (IM) and its
relationship with Job Satisfaction (SL) and Organizational Commitment (OC) of the workers of a
supermarket network in the province of Alicante; thus knowing if the actions carried out in the MI
are perceived positively or negatively by the workers based on the results obtained.
Roberts-Lombard, (2010), considers the IM as an excellent tool that helps in the implementation
of strategic plans; For this reason, evaluating the degree of JS and OC of the employees has
allowed us to determine which are the IM practices that best suit the needs of the company to
improve the relationship of the employees, proposing an organizational intervention program
where it is applied. MI and that is fully customized for the case study.
This questionnaire was delivered to the workers electronically through the Google Forms platform,
assuring them that it was completed anonymously and voluntarily, thus avoiding that the answers
related to satisfaction and commitment were not biased and did not affect the results of the study,
obtaining some reliable data.
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Palabras clave/Materias: Marketing Interno satisfacción laboral Compromiso Organizacional Intervención organizacional |
Área de conocimiento : CDU: Filosofía y psicología: Psicología |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFM- M.U Gestión de Recursos Humanos, Trabajo y Organizaciones
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La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.