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https://hdl.handle.net/11000/2860
Nuevas oportunidades de negocio en torno a la innovación y digitalización del comercio tradicional
Title: Nuevas oportunidades de negocio en torno a la innovación y digitalización del comercio tradicional |
Authors: Andrés Muñoz, Juan Carlos |
Tutor: Galiana Escandell, Sergio |
Issue Date: 2016-09-20 |
URI: http://hdl.handle.net/11000/2860 |
Abstract:
Durante muchos años, el sector del comercio tradicional se ha ido defendiendo con resultados cada vez más positivos debido, en gran parte, por la cantidad de servicios que ofrecía este sector y también por la renta disponible de las familias españolas. Pero en los últimos diez años, España está suf... Ver más
For many years, the traditional commerce sector has become with increasingly positive results due to the amount of services offered by this sector and by the disposable income of Spanish families. Over the last ten years, Spain has experienced a severe economic crisis what has affected the Spaniard purchases. However, the traditional commerce has not turned out to have a profitable improvement so that consumers have found more efficient and advantageous ways of shopping which are making things worse according to the small trade.
Big companies have benefited from a big change produced by Internet along with the new technologies in their sale system. This change keeps affecting the traditional commerce.
After having analyzed the general and specific environment of traditional commerce, there is the need to offer new business opportunities in this project.
To summarize, it is displayed a conclusion and proposal list to help out the traditional commerce sector.
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Keywords/Subjects: Comercio Emprendedores Nuevas tecnologías |
Knowledge area: CDU: Ciencias aplicadas: Gestión y organización. Administración y dirección de empresas. Publicidad. Relaciones públicas. Medios de comunicación de masas CDU: Ciencias sociales: Economía: Comercio. Relaciones económicas internacionales. Economía mundial. Marketing |
Type of document: info:eu-repo/semantics/other |
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: TFG - Administración y dirección de empresa. Orihuela
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