Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11000/28439
Efectividad de un Programa de Intervención en Habilidades Socioemocionales para el Desarrollo de la Empatía en Alumnos de Primero de Enfermería de una Universidad Privada
Title: Efectividad de un Programa de Intervención en Habilidades Socioemocionales para el Desarrollo de la Empatía en Alumnos de Primero de Enfermería de una Universidad Privada |
Authors: Sofía Barqueros López, Sofía Gómez Sánchez, Rosario Gómez Díaz, Magdalena |
Editor: Universidad Miguel Hernández de Elche |
Department: Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud |
Issue Date: 2019-01 |
URI: https://hdl.handle.net/11000/28439 |
Abstract:
Marco teórico:Se apuesta cada vez más por trabajar la empatía, como habilidad de la inteligencia emocional, desde la universidad. Este estudio pretende analizar la eficacia de una intervención en el desarrollo de la empatía en alumnos de enfermería, y ver las diferencias según el sexo. Méto... Ver más
Theoretical Framework:During the care of a Empathy must work, as skill of emotional intelligence, working from the University. This study aims to analyse the efficacy of an intervention in the development of empathy in nursing students, and see the differences according to sex.Method:This is a pretest-posttest repeated measures quasi-experimental study, which is being conducted with 103 students from nursing, 70 women and 33 men, using the test of Cognitive and Affective Empathy (TECA). Results:The affective dimension of empathy, in its two factors (stress and joy empathic) has been improved after the surgery, both men (greater stress and joy empathetic) as women (greater joy empathic), but without reaching a significance statistics. Conclusions:The intervention program improved empathy in its emotional dimension, but no doubt more sessions should be applied to consolidate and strengthen the changes.
|
Keywords/Subjects: Empatía Inteligencia Emocional Enfermería Estudiantes Intervención Empathy Emotional Intelligence Nursing Students Intervention |
Knowledge area: . Psicología |
Type of document: info:eu-repo/semantics/article |
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: Vol. 7 Núm. 1 (2019)
|
???jsp.display-item.text9???