Título : Diferencia en el impacto clínico del tratamiento en el
primer o segundo idioma con pacientes bilingües |
Autor : O’Rourke, Austin Robert |
Tutor: Martínez Zaragoza, Fermín Antonio |
Departamento: Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud |
Fecha de publicación: 2021-06 |
URI : http://hdl.handle.net/11000/8194 |
Resumen :
Introducción: Se establecerá un modelo de procesamiento de palabras en las mentes
bilingües y se revisarán los estudios ya existentes para poseer una buena comprensión del
campo de estudio actual.
Objetivo: Este estudio busca estudiar la diferencia en el impacto clínico al recibir tratamiento
en el... Ver más
Introduction: A model for word processing in bilingual minds is established and preexisting
articles are revised to gain a better comprehension of the current field of study.
Objective: This paper looks to study the difference in clinical impact when receiving
treatment in one’s dominant language versus their non-dominant language.
Method: By means of a systematic integrative literature review, multiple databases are
employed and 17 articles of interest are found, within which 4 fields of investigation are
identified.
Analysis: The 4 areas of investigation (Language aspects, Cross-linguistic generalization,
Individual backgrounds, and Educational preparedness) demonstrate a lack of knowledge
regarding bilinguals and a loss of affective information when translating their expressions.
Conclusions: Better treatment in one’s mother tongue has been observed, however there is
a lack of investigation regarding therapy with bilinguals. In addition, more interest in the
material will allow for a multidimensional picture of the problems faced by non-native patients
with the goal of bettering therapies and increasing accessibility to psychological help.
|
Palabras clave/Materias: bilingüe bilingual bilingüismo generalización interlingüística accesibilidad bilingualism cross-linguistic generalization accessibility |
Área de conocimiento : CDU: Filosofía y psicología: Psicología |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: TFG - Psicología
|