Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/8194

Diferencia en el impacto clínico del tratamiento en el primer o segundo idioma con pacientes bilingües


Vista previa

Ver/Abrir:
 O'Rourke, Austin Robert - TFG.pdf
820,99 kB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
Diferencia en el impacto clínico del tratamiento en el primer o segundo idioma con pacientes bilingües
Autor :
O’Rourke, Austin Robert
Tutor:
Martínez Zaragoza, Fermín Antonio
Departamento:
Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud
Fecha de publicación:
2021-06
URI :
http://hdl.handle.net/11000/8194
Resumen :
Introducción: Se establecerá un modelo de procesamiento de palabras en las mentes bilingües y se revisarán los estudios ya existentes para poseer una buena comprensión del campo de estudio actual. Objetivo: Este estudio busca estudiar la diferencia en el impacto clínico al recibir tratamiento en el...  Ver más
Introduction: A model for word processing in bilingual minds is established and preexisting articles are revised to gain a better comprehension of the current field of study. Objective: This paper looks to study the difference in clinical impact when receiving treatment in one’s dominant language versus their non-dominant language. Method: By means of a systematic integrative literature review, multiple databases are employed and 17 articles of interest are found, within which 4 fields of investigation are identified. Analysis: The 4 areas of investigation (Language aspects, Cross-linguistic generalization, Individual backgrounds, and Educational preparedness) demonstrate a lack of knowledge regarding bilinguals and a loss of affective information when translating their expressions. Conclusions: Better treatment in one’s mother tongue has been observed, however there is a lack of investigation regarding therapy with bilinguals. In addition, more interest in the material will allow for a multidimensional picture of the problems faced by non-native patients with the goal of bettering therapies and increasing accessibility to psychological help.
Palabras clave/Materias:
bilingüe
bilingual
bilingüismo
generalización interlingüística
accesibilidad
bilingualism
cross-linguistic generalization
accessibility
Área de conocimiento :
CDU: Filosofía y psicología: Psicología
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:
TFG - Psicología



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.

Herramientas de Administrador