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El papel de los ‘Youtubers gamer’ en el ámbito de la publicidad online de los videojuegos. Repercusión mediática y económica gracias a su influencia y su impacto.


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Title:
El papel de los ‘Youtubers gamer’ en el ámbito de la publicidad online de los videojuegos. Repercusión mediática y económica gracias a su influencia y su impacto.
Authors:
Soto Lidón, Nerea
Tutor:
Cifuentes Albeza, Rocío  
Department:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Issue Date:
2019-06
URI:
http://hdl.handle.net/11000/7556
Abstract:
La comunicación y las estrategias publicitarias están en constante cambio desde que llegó la era digital al mundo de las telecomunicaciones. En el caso de la publicidad de los videojuegos, investigaremos el fenómeno gamer que ha surgido recientemente, concretamente en la red social de Youtube, pers...  Ver más
Communication and advertising strategies are constantly changing since the digital age arrived in the world of telecommunications. In the case of videogame advertising, we will investigate the gamer phenomenon that has emerged recently, specifically in the Youtube social network, a person who manages to influence videogame and Youtube consumers as an online audiovisual platform. Recently, with the combination of the Youtube world and videogames, a new audiovisual product has emerged that is becoming increasingly fashionable. The profile of youtuber gamer (YG) is characterized by creating audiovisual content based on the practice of video games, to which each YG adds its particular point of view and its perspective on what it communicates, from a personal and unique way that characterizes it. These youtubers, being consumers of a product, have become prescribers of it. So, are the 'youtubers gamer' influential to the audience of video games?
Keywords/Subjects:
youtuber
videogame
gamer
videojuego
publicidad
comunicación
redes sociales
advertising
communication
social networks
Knowledge area:
CDU: Generalidades.: Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información
Type of document:
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Access rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:
TFG- Periodismo



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