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https://hdl.handle.net/11000/7556
El papel de los ‘Youtubers gamer’ en el ámbito de la publicidad online de los videojuegos. Repercusión mediática y económica gracias a su influencia y su impacto.
Title: El papel de los ‘Youtubers gamer’ en el ámbito de la publicidad online de los videojuegos. Repercusión mediática y económica gracias a su influencia y su impacto. |
Authors: Soto Lidón, Nerea |
Tutor: Cifuentes Albeza, Rocío  |
Department: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Issue Date: 2019-06 |
URI: http://hdl.handle.net/11000/7556 |
Abstract:
La comunicación y las estrategias publicitarias están en constante cambio desde que llegó la
era digital al mundo de las telecomunicaciones. En el caso de la publicidad de los
videojuegos, investigaremos el fenómeno gamer que ha surgido recientemente,
concretamente en la red social de Youtube, pers... Ver más
Communication and advertising strategies are constantly changing since the digital age
arrived in the world of telecommunications. In the case of videogame advertising, we will
investigate the gamer phenomenon that has emerged recently, specifically in the Youtube
social network, a person who manages to influence videogame and Youtube consumers as an
online audiovisual platform.
Recently, with the combination of the Youtube world and videogames, a new audiovisual
product has emerged that is becoming increasingly fashionable. The profile of youtuber
gamer (YG) is characterized by creating audiovisual content based on the practice of video
games, to which each YG adds its particular point of view and its perspective on what it
communicates, from a personal and unique way that characterizes it. These youtubers, being
consumers of a product, have become prescribers of it. So, are the 'youtubers gamer'
influential to the audience of video games?
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Keywords/Subjects: youtuber videogame gamer videojuego publicidad comunicación redes sociales advertising communication social networks |
Knowledge area: CDU: Generalidades.: Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información |
Type of document: info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: TFG- Periodismo
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