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La experiencia de marca a través del estudio de caso de campañas de branded content musical: “Un lugar llamado mundo” de San Miguel


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Título :
La experiencia de marca a través del estudio de caso de campañas de branded content musical: “Un lugar llamado mundo” de San Miguel
Autor :
Sánchez Olmos, Cande
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2020
URI :
http://hdl.handle.net/11000/6047
Resumen :
El objetivo general de esta investigación es analizar el branded content y su aplicación al marketing de la experiencia a través de la producción de conciertos de rock. Para ello empleamos una metodología de estudio de caso que analiza la experiencia de marca que realizó la marca de cerveza San Mig...  Ver más
The main objective of this paper is to analyse the branded content and its application to the marketing of the experience through the production of pop live music. To reach this aim, we use a case study methodology that study the brand experience offered by the brand of beer San Miguel in a period of crisis of investment in traditional advertising as was 2013 and 2014. Based on an analysis of the formal features and the content of each music festival produce by brands, conclusions show the brand created a brand experience via the production of music festivals. Live music is an aesthetic and cultural experience. People love music but reject traditional advertising. Thus, when a brand produces a live performance for commercial purposes this content it is also an advertising format called branded content. The production of concerts of popular music means an improvement of the brand image through the implementation of experiential marketing strategies. However, its aims is commercial rather than to support the music industry.
Palabras clave/Materias:
marketing experiencial
contenido de marca
experiencia
industria musical
música en vivo
Área de conocimiento :
CDU: Sociología. Comunicación
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:
Miguel Hernández Communication Journal Núm.11 (2020)



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