Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/36566
Youtubers: el self-made man (or woman) de la juventud digital
Título : Youtubers: el self-made man (or woman) de la juventud digital |
Autor : Pibernat Vila, Marina  |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2024 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/36566 |
Resumen :
Históricamente, el self-made man ha sido un puntal ideológico fundacional de EEUU desde el siglo XVIII, de su desarrollo capitalista y liberalismo económico, representando y exportando a través de numerosos productos audiovisuales en el s. XX. Ya en el s. XXI, chicos y chicas jóvenes han conseguido... Ver más
Historically, the self-made man has been a founding ideological pillar of the USA since the 18th century, of its capitalist development and economic liberalism, represented and exported through numerous audiovisual products in the 20th century. In the 21st century, young boys and girls have achieved fame and fortune thanks to the content they produce and distribute through YouTube, reaching audiences of millions of subscribers to their channels at their own risk. In this article we analyse the content of eight videos made by four well-known youtubers from Spain, where they express themselves about their work and experience as content creators, in relation to the traditionally male ideological discourse of the influential myth of the self-made man.
|
Palabras clave/Materias: Self-made man Youtubers Juventud Internet Contenidos audiovisuales Self-made Man Youtubers Youth Audiovisual Contents |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Publicado en: Revista Nuevas Tendencias en Antropología, nº15 (2024) |
Aparece en las colecciones: 2024 - Número 15
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.