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Temáticas en los pódcast conversacionales españoles conducidos por mujeres: de la política y la familia al trabajo y las emociones

Título :
Temáticas en los pódcast conversacionales españoles conducidos por mujeres: de la política y la familia al trabajo y las emociones
Autor :
Montes-Rodríguez, María-Inmaculada  
García-Borrego, Manuel  
Meléndez Malave, Natalia  
Editor :
Universidad Miguel Hernández
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2025
URI :
https://hdl.handle.net/11000/35755
Resumen :
El éxito de los pódcast conversacionales creados por mujeres es patente en la oferta española, como demuestran los galardones de los programas Deforme Semanal Ideal Total o Estirando el chicle. Pese a ello, la literatura sobre este fenómeno es escasa, por lo que es ne...  Ver más
The success of conversationalpodcasts created by women is evident in the Spanish offer, as evidenced by the awards for the programs Deforme Semanal Ideal Total and Estirando el chicle. Despite this, the literature on this phenomenon is scarce, so it is necessary to study the narrative of these products, which are increasingly consumed by the audience. This proposal quantitatively analyzes a selection of the main Spanish conversational native podcasts hosted by women, in order to distinguish the topics covered. A large-scale content analysis of YouTube transcripts of the programs Deforme Semanal, Dulces y Saladas, Estirando el chicle, Keep It Cutre, Nos Tienen Contentas and Saldremos Mejores was carried out. The sample is comprised of 143,319 lines of text, subjected to a word frequency analysis to explore the most common subjects. The results reveal the predominance of a set of categories: politics, family and relationships, work, emotions and feelings, feminism, sexuality and sexual orientation, leisure and culture. This diversity of topics shows that this is not a homogeneous phenomenon, but rather that it has a diverse content that moves away from the label of a niche product
Palabras clave/Materias:
pódcast
mujeres
análisis de contenido
estudios de género
podcast
women
content analysis
gender studies
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias sociales
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
DOI :
10.21134/qezfwg81
Publicado en:
MHJournal Vol. 16 (1) | Año 2025
Aparece en las colecciones:
Miguel Hernández Communication Journal Núm.16 (2025)



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