Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/33109

La perspectiva de gènere en els cicles formatius de Servicis Socioculturals y a la Comunitat


Vista previa

Ver/Abrir:
 TFM NAVARRO BELTRA, MARINA.pdf

1,24 MB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
La perspectiva de gènere en els cicles formatius de Servicis Socioculturals y a la Comunitat
Autor :
Navarro Beltrá, Marina
Tutor:
Riera Kollias, Zoi
Editor :
Universidad Miguel Hernández de Elche
Fecha de publicación:
2024
URI :
https://hdl.handle.net/11000/33109
Resumen :
En aquest Treball Final de Màster es pot observar la realització d’una revisió bibliogràfica amb proposta, respecte a la perspectiva de gènere en els cicles formatius de la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat. Els objectius generals són explorar mitjançant la revisió bibliogràfica en quina mesura s’inclou la inclusió de gènere en els cicles formatius d’aquesta família professional, i realitzar una proposta. El mètode utilitzat és realitzar una fonamentació teòrica dels conceptes més importants per a poder entendre el present treball, i a continuació la fonamentació metodològica, que seria una revisió bibliogràfica. Per a això, s’han analitzat els continguts dels diferents mòduls que tenen relació amb la perspectiva de gènere, i s’han tingut en compte els possibles biaixos i estereotips de gènere que existeixen, i s’han realitzat propostes d’activitats per a cadascun d’ells. Els resultats obtinguts ens porten cap als reptes per als docents quant a la inclusió de la perspectiva de gènere. En conclusió, a pesar que existisquen cicles formatius i mòduls relacionats directament i indirectament amb la igualtat de gènere, encara es pot millorar en molts aspectos.
In this Final Master's Project, a literature review with a proposal regarding the gender perspective in the training cycles of the professional family of Socio-cultural Services and Community can be observed. The general objectives are to explore through the literature review to what extent the gender perspective is included in the training cycles of this professional family, and to make a proposal. The method used is to provide a theoretical foundation of the most important concepts to understand the present work, followed by the methodological foundation, which would be a literature review. To do this, the contents of the different modules related to the gender perspective have been analyzed, taking into account the possible gender biases and stereotypes that exist, and proposals for activities have been made for each of them. The results obtained lead us to the challenges for teachers regarding the inclusion of the gender perspective. In conclusion, despite the existence of training cycles and modules directly and indirectly related to gender equality, there is still room for improvement in many aspects.
Notas:
Especialidad: Servicios socioculturales y a la comunidad
Palabras clave/Materias:
Educación
Igualdad de género
Estereotipos de género
Sesgos
Retos
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Tipo documento :
application/pdf
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:
TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.