Título : Los ODS en el currículum de la ESO y Bachillerato. Diseño de situaciones de aprendizaje |
Autor : Heredia Cano, Paula |
Tutor: Paredes Aldeguer, María Dolores |
Editor : Universidad Miguel Hernández |
Fecha de publicación: 2024-06 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/32984 |
Resumen :
La LOMLOE incluye por primera vez la importancia de la educación para el Desarrollo Sostenible y la sostenibilidad es, desde su implantación, uno de los bloques de saberes básicos a trabajar en la ESO y el Bachillerato para la materia Biología y Geología. En este contexto, cobra gran importancia el... Ver más
The LOMLOE includes for the first time the importance of education for Sustainable Development and sustainability is, since its implementation, one of the blocks of basic knowledge to be worked on in ESO and Baccalaureate for the subject Biology and Geology. In this context, the study of the Sustainable Development Goals (SDGs) is of great importance in these two educational stages and, specifically, in the subject Biology and Geology. In this way, this chapter aims, on the one hand, to carry out a bibliographic review about how the SDGs are being worked on in education and, on the other hand, to design, from the subject Biology and Geology, different learning situations to be able to take it just. It has been observed that there is a long way to go to achieve a promising Education for Sustainable Development (ESD) since more education policies that integrate it, more study plans that involve it, greater teacher training for the sake of sustainability and better assessment of ESD learning outcomes are necessary. However, the learning situations that have been developed are positioned as an example of promising tools to work on Sustainable Development from Education and, specifically, from the subject Biology and Geology
|
Notas: Especialidad: Biología y Geología |
Palabras clave/Materias: Objetivos de Desarrollo Sostenible Agenda 2030 Educación para el desarrollo sostenible Metodologías educativas innovadoras |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas
|