Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/32984

Los ODS en el currículum de la ESO y Bachillerato. Diseño de situaciones de aprendizaje


Vista previa

Ver/Abrir:
 TFM Heredia Cano, Paula.pdf

342,27 kB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
Los ODS en el currículum de la ESO y Bachillerato. Diseño de situaciones de aprendizaje
Autor :
Heredia Cano, Paula
Tutor:
Paredes Aldeguer, María Dolores
Editor :
Universidad Miguel Hernández
Fecha de publicación:
2024-06
URI :
https://hdl.handle.net/11000/32984
Resumen :
La LOMLOE incluye por primera vez la importancia de la educación para el Desarrollo Sostenible y la sostenibilidad es, desde su implantación, uno de los bloques de saberes básicos a trabajar en la ESO y el Bachillerato para la materia Biología y Geología. En este contexto, cobra gran importancia el...  Ver más
The LOMLOE includes for the first time the importance of education for Sustainable Development and sustainability is, since its implementation, one of the blocks of basic knowledge to be worked on in ESO and Baccalaureate for the subject Biology and Geology. In this context, the study of the Sustainable Development Goals (SDGs) is of great importance in these two educational stages and, specifically, in the subject Biology and Geology. In this way, this chapter aims, on the one hand, to carry out a bibliographic review about how the SDGs are being worked on in education and, on the other hand, to design, from the subject Biology and Geology, different learning situations to be able to take it just. It has been observed that there is a long way to go to achieve a promising Education for Sustainable Development (ESD) since more education policies that integrate it, more study plans that involve it, greater teacher training for the sake of sustainability and better assessment of ESD learning outcomes are necessary. However, the learning situations that have been developed are positioned as an example of promising tools to work on Sustainable Development from Education and, specifically, from the subject Biology and Geology
Notas:
Especialidad: Biología y Geología
Palabras clave/Materias:
Objetivos de Desarrollo Sostenible
Agenda 2030
Educación para el desarrollo sostenible
Metodologías educativas innovadoras
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:
TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.