Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/32962

Metodologías activas de aprendizaje en formación profesional


Vista previa

Ver/Abrir:
 TFM García Aparicio, Octavio.pdf

2,34 MB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
Metodologías activas de aprendizaje en formación profesional
Autor :
García Aparicio, Octavio
Editor :
Universidad Miguel Hernández
Fecha de publicación:
2024-05-27
URI :
https://hdl.handle.net/11000/32962
Resumen :
El trabajo discute la implantación de metodologías activas en la educación secundaria, concretando sobre la aplicación de estos en los ciclos de formación profesional. Las nuevas dinámicas laborales exigen cambios en la educación, la cual debe adaptarse para incluir nuevos métodos de enseñanza que ...  Ver más
The paper discusses the implementation of active methodologies in secondary education, specifically focusing on their application in vocational training programs. The new labor market dynamics demand changes in education, which must adapt to include new teaching methods that promote skill acquisition and student participation. The study highlights project-based learning in vocational training for its ability to engage students in activities based on real-world problems, enriching their educational experience and preparing them for their professional careers. This work pursues several objectives: demonstrating the usefulness of active methodologies, designing projects aligned with the official curriculum, and defining alternative evaluation strategies that more accurately reflect the skills and competencies acquired by students. It emphasizes the need for alternative assessment methods different from traditional tests, which may not comprehensively evaluate practical learning. Finally, the study presents conclusions on students' perceptions of active methodologies, which, according to the collected opinions, increase engagement and are perceived as more effective for learning
Notas:
Especialidad: FP Industriales
Palabras clave/Materias:
Formación profesional
Evaluación alternativa
Aprendizaje basado en proyectos
Metodología activa
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:
TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.