Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/32962
Metodologías activas de aprendizaje en formación profesional
Título : Metodologías activas de aprendizaje en formación profesional |
Autor : García Aparicio, Octavio |
Editor : Universidad Miguel Hernández |
Fecha de publicación: 2024-05-27 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/32962 |
Resumen :
El trabajo discute la implantación de metodologías activas en la educación secundaria, concretando sobre la aplicación de estos en los ciclos de formación profesional. Las nuevas dinámicas laborales exigen cambios en la educación, la cual debe adaptarse para incluir nuevos métodos de enseñanza que ... Ver más
The paper discusses the implementation of active methodologies in secondary education, specifically focusing on their application in vocational training programs. The new labor market dynamics demand changes in education, which must adapt to include new teaching methods that promote skill acquisition and student participation. The study highlights project-based learning in vocational training for its ability to engage students in activities based on real-world problems, enriching their educational experience and preparing them for their professional careers. This work pursues several objectives: demonstrating the usefulness of active methodologies, designing projects aligned with the official curriculum, and defining alternative evaluation strategies that more accurately reflect the skills and competencies acquired by students. It emphasizes the need for alternative assessment methods different from traditional tests, which may not comprehensively evaluate practical learning. Finally, the study presents conclusions on students' perceptions of active methodologies, which, according to the collected opinions, increase engagement and are perceived as more effective for learning
|
Notas: Especialidad: FP Industriales |
Palabras clave/Materias: Formación profesional Evaluación alternativa Aprendizaje basado en proyectos Metodología activa |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.