Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11000/28664
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Esteve González, Miguel Ángel | - |
dc.contributor.author | Galindo Prósper, Rubén | - |
dc.contributor.other | Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-12-20T13:37:02Z | - |
dc.date.available | 2022-12-20T13:37:02Z | - |
dc.date.created | 2022-09 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11000/28664 | - |
dc.description.abstract | La alfabetización mediática es la capacidad de acceder a los medios de comunicación y de comprender y evaluar sus contenidos; además, permite aportar contenido de manera inteligente, tanto en línea (on line) como fuera de línea (off line). La importancia de esta cuestión ha llevado a la Unión Europea a recomendar a los países miembros introducirla en las escuelas. En España, la alfabetización mediática ha ido tomando protagonismo creciente. El objetivo del presente trabajo es comprobar la implementación en la Comunidad Valenciana a través del estudio de la normativa educativa aplicable y de los estudios más recientes y relevantes. | es_ES |
dc.description.abstract | Media literacy is the ability to access the media and to understand and evaluate its content; In addition, it allows you to contribute content in an intelligent way, both online and offline. The importance of this issue has led the European Union to recommend that member countries introduce it in schools. In Spain, media literacy has been taking on a growing role. This makes it necessary to investigate in an exploratory way the way in which the subject is being implemented in the educational system. The present investigation has such a general objective. For this, a qualitative research based on semi-structured interviews has been carried out. From them, useful conclusions are drawn to advance in the evaluation of how the subject "Media and understanding of information" is being introduced in the Spanish educational system. | es_ES |
dc.format | application/pdf | es_ES |
dc.format.extent | 56 | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Universidad Miguel Hernández de Elche | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | alfabetización mediática | es_ES |
dc.subject | competencia mediática | es_ES |
dc.subject | España | es_ES |
dc.subject | Comunidad Valenciana | es_ES |
dc.subject | media literacy | es_ES |
dc.subject | media competence | es_ES |
dc.subject | Spain | es_ES |
dc.subject | Valencian Community | es_ES |
dc.subject.other | CDU::0 - Generalidades.::070 - Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información | es_ES |
dc.title | La implementación de la alfabetización mediática en España y en la Comunidad Valenciana | es_ES |
dc.title.alternative | The implementation of media literacy in Spain and in the Valencian Community | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_ES |
View/Open:
TFG-Galindo Prósper, Rubén.pdf
736,52 kB
Adobe PDF
Share: