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Innovación en la logística y análisis estratégico de Mercadona S.A.


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Título :
Innovación en la logística y análisis estratégico de Mercadona S.A.
Autor :
Álvarez Pérez, Mario
Tutor:
Miralles Soler, Ramón
Editor :
Universidad Miguel Hernández de Elche
Departamento:
Departamentos de la UMH::Estudios Económicos y Financieros
Fecha de publicación:
2022-07
URI :
https://hdl.handle.net/11000/28036
Resumen :
En este trabajo se llevará a cabo un análisis estratégico de la empresa Mercadona, con el fin de estudiar la evolución de la empresa desde sus inicios hasta la actualidad mediante los siguientes procedimientos: En primer lugar, se tratará la historia de Mercadona desde los inicios hasta la actua...  Ver más
In this work, a strategic analysis of Mercadona will be carried out, in order to study the evolution of the company from its beginnings to nowadays through the following procedures: In the first place, the history of Mercadona will be discussed from its beginnings to the present, in addition to explaining the business model known as the "Total Quality Model". Secondly, a strategic analysis divided into an external analysis will be carried out where the general environment is analyzed through a PESTEL analysis and the competitive environment through Porter's 5 forces. On the other hand, an internal analysis is carried out, where the analysis of the value chain and the SWOT analysis stand out. Without forgetting its future orientation where the issues of vision, mission and values that the company follows are discussed. Thirdly, an analysis of corporate strategies will be carried out, focusing the analysis on the competitive advantages carried out by Mercadona, and on the other hand the competitive strategies globally, but focusing on each of the points that make up both addresses as the method of development. Finally, we will investigate what processes have led Mercadona to build a logistics network at the forefront of innovation and how it evolves.
Palabras clave/Materias:
análisis estratégico
ventaja competitiva
análisis interno y externo
logística
totalers
internacionalización e innovación
strategic analysis
competitive advantage
internal and external analysis
logistics
internationalisation and innovation
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias aplicadas: Gestión y organización. Administración y dirección de empresas. Publicidad. Relaciones públicas. Medios de comunicación de masas
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:
TFG - Administración y dirección de empresa Elche



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