Título : Innovación en la logística y análisis estratégico de Mercadona S.A. |
Autor : Álvarez Pérez, Mario |
Tutor: Miralles Soler, Ramón |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Estudios Económicos y Financieros |
Fecha de publicación: 2022-07 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/28036 |
Resumen :
En este trabajo se llevará a cabo un análisis estratégico de la empresa
Mercadona, con el fin de estudiar la evolución de la empresa desde sus inicios
hasta la actualidad mediante los siguientes procedimientos:
En primer lugar, se tratará la historia de Mercadona desde los inicios hasta la
actua... Ver más
In this work, a strategic analysis of Mercadona will be carried out, in order to study
the evolution of the company from its beginnings to nowadays through the
following procedures:
In the first place, the history of Mercadona will be discussed from its beginnings
to the present, in addition to explaining the business model known as the "Total
Quality Model".
Secondly, a strategic analysis divided into an external analysis will be carried out
where the general environment is analyzed through a PESTEL analysis and the
competitive environment through Porter's 5 forces. On the other hand, an internal
analysis is carried out, where the analysis of the value chain and the SWOT
analysis stand out. Without forgetting its future orientation where the issues of
vision, mission and values that the company follows are discussed.
Thirdly, an analysis of corporate strategies will be carried out, focusing the
analysis on the competitive advantages carried out by Mercadona, and on the
other hand the competitive strategies globally, but focusing on each of the points
that make up both addresses as the method of development.
Finally, we will investigate what processes have led Mercadona to build a logistics
network at the forefront of innovation and how it evolves.
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Palabras clave/Materias: análisis estratégico ventaja competitiva análisis interno y externo logística totalers internacionalización e innovación strategic analysis competitive advantage internal and external analysis logistics internationalisation and innovation |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias aplicadas: Gestión y organización. Administración y dirección de empresas. Publicidad. Relaciones públicas. Medios de comunicación de masas |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFG - Administración y dirección de empresa Elche
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