Título : Estudio descriptivo sobre la percepción de familias respecto al cuidado de sus hijos/as y los errores de medicación |
Autor : Guilabert Martínez, Yasmine |
Tutor: Guilabert Mora, Mercedes |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud |
Fecha de publicación: 2021-06-03 |
URI : http://hdl.handle.net/11000/26873 |
Resumen :
El objetivo del presente estudio fue conocer las actitudes y creencias de las familias con respecto a los errores en la medicación pediátrica a través de la recolección de las dificultades más comunes en el cuidado de los hijos e hijas y la descripción de las características ideales que debería ten... Ver más
The aim of the present study was to find out the attitudes and beliefs of families regarding pediatric medication errors by collecting the most common difficulties in the care of their children and describing the ideal characteristics that a notification system created by the families themselves should have for the prevention of errors at home. Material and methods: For this purpose, an investigation was carried out where this information was collected through an ad hoc questionnaire disseminated through social networks and composed of 8 questions with qualitative character. The study of the data obtained was descriptive and based on the spontaneity of the responses collected. Conclusions: The lack of information and the lack of resources such as platforms that include Notification Systems aimed at families with children of pediatric age are for the respondents the generally perceived difficulties and causes of errors made at home with pediatric medication.
|
Palabras clave/Materias: errores de medicación sistema de notificación de errores pediatría familias seguridad de paciente |
Área de conocimiento : CDU: Filosofía y psicología: Psicología |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFG - Psicología
|