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https://hdl.handle.net/11000/26552
Estudio de la innovación periodística en Perú. Análisis de tres casos: La Encerrona, Ojo Público y La Mula
Título : Estudio de la innovación periodística en Perú. Análisis de tres casos: La Encerrona, Ojo Público y La Mula |
Autor : Martínez Rocamora, Fátima |
Tutor: García Avilés, José Alberto |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2021-09-02 |
URI : http://hdl.handle.net/11000/26552 |
Resumen :
El avance de las nuevas tecnologías y el aumento del número de personas
con acceso a internet ha generado en Perú un mercado de la información
diferente, en el que encontramos como protagonista el periodismo digital,
incidiendo en él, las redes sociales. Para ello, los medios de comunicación
han te... Ver más
New technology’s advancements and the raising of people’s access to the Internet in
Peru has generated a different information market, in which we find Digital
Journalism as the main character, influenced by social networks. In order to reach
this point, the media had to adapt and transform to stay alive and reach a great
number of users with a process: innovation.
In this Thesis we are going to analyze innovative journalism as a concept by
interviewing three different professionals in communication from Peru. They have
chosen to practice a high standard of journalism for the people, different from any
conventional method used by traditional media, and through a deep review of three
elite communication media in innovation in the country: La Encerrona, Ojo Público y
La Mula. Each one uses different ways of managing and offering information with a
common goal: meet people’s needs.
This Thesis’s research has the goal of getting to know the different methods used
internally and externally by Peruvian media to adapt to the new media ecosystem.
We enter into their work routine to know what are the main things needed by a media
or a journalist to be an innovative entrepreneur.
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Palabras clave/Materias: innovación digital tecnología información medios periodismo innovation technology information media journalism |
Área de conocimiento : CDU: Generalidades.: Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: TFG- Periodismo
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La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.