Abstract:
Gotham es la ciudad ficticia en la que tienen lugar las aventuras de Batman, un superhéroe propiedad de la editorial DC Cómics.
El presente trabajo es una descripción y análisis de la arquitectura en la ciudad de Gotham, en concreto en las que forman la tetralogía dirigida por Tim Burton y Joel Schumacher, y su relación con corrientes arquitectónicas reales.
La creación de estos de ficción está en manos del diseñador de producción, figura que toma, siempre con la supervisión del director, todas las decisiones sobre la forma, color y estilo plástico de la película. En este caso, fueron los diseñadores, Anton Furst, Bo Welch y Barbara Ling los encargados de dar forma junto con la ayuda de Burton y Schumacher a la escenografía de la tetralogía, creando una ciudad que consigue una atmósfera única y distintiva
Gotham is the fictional city where the adventures of Batman take place, a superhero owned by the publisher DC Comics.
This work is a description and analysis of the architecture in Gotham City, a fictional city in which the Batman films take place, specifically in the films that are part of the tetralogy directed by directors Tim Burton and Joel Schumacher, and the relationship that the elements of said city have with architectural currents in the real world.
The creation of these unreal worlds in the films is in the hands of the production designer, a figure who makes, always with the supervision of the director, all the decisions about the form, color and plastic style of the film. In this case, the designers, Anton Furst, Bo Welch and Barbara Ling were in charge of shaping together with the help of Burton and Schumacher the scenography of said tetralogy, creating a city that achieves a unique and distinctive atmosphere
|