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https://hdl.handle.net/11000/7907
Análisis crítico del público consumidor en las revistas de moda en perspectiva de género
Título : Análisis crítico del público consumidor en las revistas de moda en perspectiva de género |
Autor : Bernal Sánchez, Raquel |
Tutor: Téllez Infantes, Anastasia |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2019-09 |
URI : http://hdl.handle.net/11000/7907 |
Resumen :
La ONU declaró el 8 de marzo de 1975 como el Día Internacional de la Mujer, puesto que en esa fecha, pero 100 años antes, cientos de mujeres habían salido a las calles a manifestarse por sus condiciones laborales.
Desde entonces, son miles de personas las que año tras año salen a la calle a manifes... Ver más
The ONU declared March 8 of 1975 as the International Women's Day, because on that date, but 100 years before, hundreds of women took the streets to fight for their working conditions.
Since then, there are thousands of people who year after year took the streets to demonstrate demanding equality between men and women. Little by little, feminism has been wining more and more importance. The situation has reached such a point that ultra-right parties, feeling fear of losing patriarchy in society, have come to qualify this movement as a true threat. However, all that is sought is to achieve gender equality.
The main objective of this Final Degree Project is to analyze from a gender perspective, the content, advertising and gifts of the most two prestigious fashion magazines nationally and internationally: Elle and Telva. In this way, research allows us to check if fashion magazines are only for women.
To study the case, the work has been divided into three phases: the first is about content analysis; the second analysis of advertising and the third analysis of the gifts of magazines.
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Palabras clave/Materias: periodismo journalism moda género Telva Elle fashion gender magazine revista |
Área de conocimiento : CDU: Generalidades.: Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: TFG- Periodismo
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