Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/5042
Impresiones sobre Carne y Arena: práctica cinematográfica y realidad virtual
Título : Impresiones sobre Carne y Arena: práctica cinematográfica y realidad virtual |
Autor : Martínez Cano, Francisco Julián |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2018 |
URI : http://hdl.handle.net/11000/5042 |
Resumen :
Los productos audiovisuales han ido evolucionando de la mano de los avances tecnológicos. Desde finales del siglo XIX, diversos artilugios y parafernalias técnicas han hecho posible el uso de imágenes en movimiento para contar historias, impulso inherente de la naturaleza humana. En el momento actu... Ver más
Audiovisual products have been evolving along with technological advances during the historical development of the human being. From the end of the nineteenth century until the present time, various gadgets and technical paraphernalia have made possible the use of moving images to tell stories, inherent impulse of human nature.
At the moment we are witnessing the emergence of techniques and instruments of virtual reality to create experiences that reach levels of immersion superior to the techniques of construction of conventional audiovisual discourse. This trend is nourished by other media products such as video games, contemporary art, photography, advertising and narrative, among others. Within these new paradigms we find Carne y Arena (2017), directed by Alejandro González Iñárritu, one of the last attempts to break down the barriers and explore new ways of producing innovative experiences to create narrative discourses. This work proposes a study and analysis of this piece, with the objective of approaching these new processes of creation of the audiovisual discourse, trying to answer the questions raised by these new media.
|
Palabras clave/Materias: Audiovisual Cine Inmersión Mixmedia Narrativa Realidad virtual Videojuego |
Área de conocimiento : CDU: Fotografía. Cinematografía |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
DOI : http://dx.doi.org/10.21134/mhcj.v0i9.222 |
Aparece en las colecciones: Miguel Hernández Communication Journal Núm. 9 (2018)
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.