Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/4573

Ranking de innovación periodística 2014 en España. Selección y análisis de 25 iniciativas


Vista previa

Ver/Abrir:
 7-Articulo ranking 2015 EPI.pdf
2,4 MB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
Ranking de innovación periodística 2014 en España. Selección y análisis de 25 iniciativas
Autor :
De Lara González, Alicia
Arias Robles, Félix
Carvajal Prieto, Miguel
García Avilés, José Alberto
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2015-02-23
URI :
http://hdl.handle.net/11000/4573
Resumen :
The 2014 Ranking of Journalism Innovation systematically analyses and classifies the innovative ideas that have become the driving force of change in the Spanish news industry. The ranking is based on a detailed analytical matrix, which classifies a total of 196 initiatives from various journalistic areas using a methodology that combines the input of experts with the use of measurement tools and metrics. The study ranges from July 2013 to July 2014. The results show that journalistic innovation is being implemented at the margins of the traditional Spanish media industry and highlight alternative projects which in some cases are not yet very well known among the public.
Palabras clave/Materias:
Innovation
Journalism
Ranking; News media
Online media
Área de conocimiento :
Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
DOI :
http://dx.doi.org/10.3145/epi.2015.may.03
Aparece en las colecciones:
Artículos Ciencias Sociales y Humanas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.