Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/4564

La convergencia tecnológica en los medios de comunicación: retos para el periodismo


Vista previa

Ver/Abrir:
 15-convergencia en los medios salaverria aviles.pdf
132,66 kB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
La convergencia tecnológica en los medios de comunicación: retos para el periodismo
Autor :
Salaverría, Ramón
García Avilés, José Alberto
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2008
URI :
http://hdl.handle.net/11000/4564
Resumen :
This article assesses the concept of media convergence from a technological perspective. It presents digitization as a major factor —but not the only one— that gives rise to the process of convergence in the media companies, since it makes possible the merging of their management structures, job profiles and multimedia content. Starting from that description, this paper provides a prospective overview of the changes that may shape journalism in the future. In this analysis, several opportunities and threats are identified, considering the challenges that technological convergence poses to the media companies and, in general, to journalism as a profession.
Palabras clave/Materias:
convergence
integration
multiplatform
multimedia
Área de conocimiento :
Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:
Artículos Ciencias Sociales y Humanas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.