Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/4552

La comunicación ante la convergencia digital: algunas fortalezas y debilidades


Vista previa

Ver/Abrir:
 12-Comunicacion_convergenciadigital_articulo.pdf
5,46 MB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
La comunicación ante la convergencia digital: algunas fortalezas y debilidades
Autor :
García Avilés, José Alberto
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2008-11-04
URI :
http://hdl.handle.net/11000/4552
Resumen :
E Media convergence is a process which is made easier by means of the extended implementation of communication digital technologies, which in turn shape very different routines and allows for the integrated incorporation of tools, spaces, working methods, and languages previously unconnected. Convergence usually develops in at least five areas: technology, business, content, users, and the media professionals. This article explores the strengths and weaknesses that the communication sector faces as a result of the growth of digital convergence in each of those areas. Finally, a series of recommendations are put forward in order to maintain and strengthen the principles of public service, general interest, and universal access to the convergence scenario.
Palabras clave/Materias:
Convergence
newsroom integration
multimedia
communication
Área de conocimiento :
Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:
Artículos Ciencias Sociales y Humanas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.