Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/38784

Revisió bibliogràfica i proposta de formació socioeducativa per al professorat en matèria d’absentisme escolar: “Absentisme, causa o conseqüència?"


thumbnail_pdf
Ver/Abrir:
 TFM. MFP. Estela Soriano. (1).pdf

4,73 MB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
Revisió bibliogràfica i proposta de formació socioeducativa per al professorat en matèria d’absentisme escolar: “Absentisme, causa o conseqüència?"
Autor :
Soriano Bonhome, Estela
Tutor:
Sánchez López, Juan Carlos
Sigüenza Sahuquillo, Amparo
Editor :
Universidad Miguel Hernández
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2025-06
URI :
https://hdl.handle.net/11000/38784
Resumen :
Segons l'estudi "Incidència de l'Absentisme Escolar en la Comunitat Valenciana. Curs 20212022" realitzat per José Ignacio Cruz, María Jesús Perales, Vicent Horcas i Carlos SanchoÁlvarez, el 4,56% de l'alumnat és absentista. Tot i que este percentatge pot semblar baix, cal tindre en compte que a Espanya l'ensenyament bàsic és obligatori. Davant la situació actual d’absentisme dels centres educatius, el present Treball Fi de Màster, pretén proposar una intervenció centrada en la formació i sensibilització del professorat amb la problemàtica. L’objectiu principal del TFM és analitzar quines són les causes i conseqüències de l’absentisme, analitzar propostes en la mirada de prevenció o reducció, i finalment valorar la coordinació entre administracions per a una millor eficiència en el treball per l’absentisme. Es durà a terme mitjançant una revisió bibliogràfica, i posteriorment es suggerirà un pla d’intervenció per millorar la situació d’absentisme amb formació al professorat. Esta formació al professorat estarà organitzada en una Jornada d’una durada de huit hores en total.
Palabras clave/Materias:
Absentisme escolar
sistema educatiu
dret a l’educació
escolaritat obligatòria
prevenció de l’absentisme
desafecció escolar
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias aplicadas
CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:
TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.