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Tratamiento de la representación de la mujer en los videojuegos en los medios de comunicación


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Título :
Tratamiento de la representación de la mujer en los videojuegos en los medios de comunicación
Autor :
Myagkova-Shaposhnikova, Anastasia
Tutor:
Jurado Martín, Montserrat  
Editor :
Universidad Miguel Hernández
Fecha de publicación:
2024-05
URI :
https://hdl.handle.net/11000/35588
Resumen :
La representación de la mujer en los videojuegos, así como en los medios de comunicación ha sido un tema de preocupación. En este artículo se busca examinar acerca de estos desde una perspectiva de género a través de los medios de comunicación en España. A pesar del creciente interés femenino en lo...  Ver más
The representation of women in video games as well as in the media has been a matter of concern. This article aims to examine this issue from a gender perspective through the media in Spain. Despite growing female interest in video games, women still represent a low percentage of game producers. “The entry and advancement of women in the field is hindered by gender stereotypes within videogame companies" (Drummond et al., 2022). Based on previous research, the goal is to address the problems related to the representation of women in videogames and analyze whether there are any inclusion approaches due to the criticism generated. The objective is to evaluate whether they contribute to inequality and sexism, as well as to explore how they transmit these attitudes through their content. For this purpose, the analysis methodology will be employed in El País, 20 Minutos, and El Periódico between June 2023 and March 2024. According to the initial results, there are 18.2 million players in Spain, with 47% of them being female (AEVI, 2022), but the presence of women in videogames and media is still limited
Notas:
Especialidad: Lengua y Literatura española
Palabras clave/Materias:
Género
Medios de comunicación
Mujer
Periodismo
Videojuegos
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:
TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas



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