Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/35125

Los Doodles: un juego en la identidad visual de google


no-thumbnail
Ver/Abrir:

 14_PE_2011_ CAPITULO_Fragua (1).pdf



9,24 MB
Adobe PDF
Compartir:

Este recurso está restringido

Título :
Los Doodles: un juego en la identidad visual de google
Autor :
Cifuentes Albeza, Rocío  
Editor :
Editorial Fragua
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Fecha de publicación:
2011
URI :
https://hdl.handle.net/11000/35125
Resumen :
Google shows its logo to commemorate certain events and publish it cemporarily to che home page of Internet search engine since 1998. The company has translated its corpo rate mission to fully visual identity, to symbolically illustrate the changes and expiration through their Doodles. The action of illustrations, animations or interact with a logo is an unusual practice, bue it is a majo'r key success factors for Google. lnternational recog nition of che company and its reputation highlighcs the relevance of research for its public image, whose treatment is a paradigm of open image and polymorphous by introducing ín his logo sorne form of enre'rcainment unusual in chis discipline.
Palabras clave/Materias:
identidad visual corporativa
internet
comunicación
branding
Corporative visual identity
communication
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias sociales
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/closedAccess
Aparece en las colecciones:
Capítulos de libros Ciencias Sociales y Humanas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.