Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/35125
Los Doodles: un juego en la identidad visual de google
Ver/Abrir: 14_PE_2011_ CAPITULO_Fragua (1).pdf
9,24 MB
Adobe PDF
Compartir:
Este recurso está restringido
Título : Los Doodles: un juego en la identidad visual de google |
Autor : Cifuentes Albeza, Rocío  |
Editor : Editorial Fragua |
Departamento: Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas |
Fecha de publicación: 2011 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/35125 |
Resumen :
Google shows its logo to commemorate certain events and publish it cemporarily to che home page of Internet search engine since 1998. The company has translated its corpo rate mission to fully visual identity, to symbolically illustrate the changes and expiration through their Doodles. The action of illustrations, animations or interact with a logo is an unusual practice, bue it is a majo'r key success factors for Google. lnternational recog nition of che company and its reputation highlighcs the relevance of research for its public image, whose treatment is a paradigm of open image and polymorphous by introducing ín his logo sorne form of enre'rcainment unusual in chis discipline.
|
Palabras clave/Materias: identidad visual corporativa internet comunicación branding Corporative visual identity communication |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/bookPart |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/closedAccess |
Publicado en: Retos y oportunidades de la comunicación multimedia en la era del 2.0 |
Aparece en las colecciones: Capítulos de libros Ciencias Sociales y Humanas
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.