Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/34852

Microeconomic education, strategic incentives, and gender: An oligopoly classroom experiment with social interaction


no-thumbnailVer/Abrir:

 Published_version_Vol_30_issue_1_2019 (1).pdf



941,2 kB
Adobe PDF
Compartir:

Este recurso está restringido

Título :
Microeconomic education, strategic incentives, and gender: An oligopoly classroom experiment with social interaction
Autor :
García Martínez, José Antonio
Gutiérrez-Hita, Carlos  
Sánchez Soriano, Joaquín
Editor :
Elsevier
Departamento:
Departamentos de la UMH::Estudios Económicos y Financieros
Fecha de publicación:
2018-09
URI :
https://hdl.handle.net/11000/34852
Resumen :
In an oligopoly classroom experiment we study the extent to which microeconomic education, strategic incentives, and gender affect students’ profits. In our setting, students may interact in the classroom (indeed, everywhere) prior to submitting quantity bids to a virtual market. As students could ...  Ver más
Palabras clave/Materias:
Classroom experiments
Microeconomic education
Gender
Strategic incentives
Quantity-setting oligopoly
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias sociales: Economía: Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/closedAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
DOI :
https://doi.org/10.1016/j.iree.2018.09.001
Publicado en:
International Review of Economics Education, 30 (2019) 1001 48
Aparece en las colecciones:
Artículos Estudios Económicos y Financieros



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.