Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/34852
Microeconomic education, strategic incentives, and gender: An oligopoly classroom experiment with social interaction
Ver/Abrir: Published_version_Vol_30_issue_1_2019 (1).pdf
941,2 kB
Adobe PDF
Compartir:
Este recurso está restringido
Título : Microeconomic education, strategic incentives, and gender: An oligopoly classroom experiment with social interaction |
Autor : García Martínez, José Antonio Gutiérrez-Hita, Carlos  Sánchez Soriano, Joaquín |
Editor : Elsevier |
Departamento: Departamentos de la UMH::Estudios Económicos y Financieros |
Fecha de publicación: 2018-09 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/34852 |
Resumen :
In an oligopoly classroom experiment we study the extent to which microeconomic education, strategic incentives, and gender affect students’ profits. In our setting, students may interact in the classroom (indeed, everywhere) prior to submitting quantity bids to a virtual market. As students could ... Ver más
|
Palabras clave/Materias: Classroom experiments Microeconomic education Gender Strategic incentives Quantity-setting oligopoly |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales: Economía: Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/closedAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
DOI : https://doi.org/10.1016/j.iree.2018.09.001 |
Publicado en: International Review of Economics Education, 30 (2019) 1001 48 |
Aparece en las colecciones: Artículos Estudios Económicos y Financieros
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.