Título : Un lugar sintiente. Una intervención artística para reflexionar acerca de
los espacios y el arte a través de la materia |
Autor : Keller Bonet, Noelia |
Tutor: Torrecilla, Elia Sánchez Arenas, Bibiana de la Soledad |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Departamento: Departamentos de la UMH::Arte |
Fecha de publicación: 2024-09-05 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/33551 |
Resumen :
La propuesta en términos generales trata de unir el espacio
con un conjunto de piezas y con el proceso, a través de una
serie de intervenciones y acciones que dialogan con la
localización seleccionada. Este proceso culmina con un acto
de temporalidad reducida en el emplazamiento en el que se
desarrolla este proyecto, mediante el cuál se pretende
recuperar y reconsiderar el valor e importancia de los espacios
y las conexiones que podemos establecer en ellos, a través
del visionado y la activación de las piezas creadas y el lugar.
Dichas piezas están realizadas en cerámica, esparto, hojas de
caña, tierra del entorno y demás materiales. Todo ello con el
fin de experimentar e investigar acerca de los espacios y
nuestra relación con ellos, los materiales y la creación
artística
Este treball de fi de grau pretén crear l'escenografia del teatre musical cèltic, d'antonio ramos, a través del format de maqueta. Per a això, s'ha analitzat el llibret de l'obra i s'ha investigat sobre la temàtica feérica amb la finalitat de plantejar elements adequats a l'obra. Per a la creació de la maqueta s'han utilitzat diversos referents artístics amb intenció d'inspirar idees noves i donar forma a les ja pensades prèviament. Una vegada dins del procés de creació de la maqueta, s'han realitzat una sèrie d'esbossos de cada escena basats en un sota pressupost, que és amb el que compta l'associació per a la qual està destinada esta maqueta, així com s'han seleccionat materials realistes per a la seua creació i s'ha pensat, al seu torn, en la seua futura realització a escala real. Per a la formalització de la maqueta s'ha creat una caixa negra com a espai escènic a escala amb les mesures del teatre circ atanasio die d'orihuela, on pretén ser representada l'obra. Sobre ella, s'han anat col·locant els elements creats en 3d per a cada escena, sent cadascuna d'elles fotografiada i editada. Cal destacar que també s'ha tingut en compte la il·luminació de les escenes, per la qual cosa esta també ha sigut inclosa en realitzar les fotografies.
Mitjançant este treball de fi de grau es poden observar els avantatges de l'ús de la maqueta en el procés de creació teatral en diverses qüestions com la comunicació entre departaments, com a ferramenta eficaç, objecte inspirador d'idees, mètode d'experimentació i fins i tot per a arxivar l'obra i facilitar la seua presentació o venda com a projecte.
|
Palabras clave/Materias: Espacio Intervención Habitar Cerámica Abandono |
Área de conocimiento : CDU: Bellas artes |
Tipo documento : application/pdf |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: TFG - Bellas Artes
|