Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11000/33359
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jurado Martín, Montserrat | - |
dc.contributor.other | Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-10-02T12:03:27Z | - |
dc.date.available | 2024-10-02T12:03:27Z | - |
dc.date.created | 2022 | - |
dc.identifier.citation | International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, Vol. 11 No. 4 (2022) | es_ES |
dc.identifier.issn | 2695-9631 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11000/33359 | - |
dc.description.abstract | In whose hands do we trust to determine what quality cinema is? Based on this premise, the jury committee of the San Sebastian Film Festival is analyzed, as responsible for determining which the best productions are. The methodology used is the analysis of the content of its website and a sample of 24 people in the 2021 edition. The conclusions will show that there are more women than men, with higher university studies, active in film production and with little experience as jurors. The analysis leaves the door open for debate on the composition of these committees. | es_ES |
dc.description.abstract | ¿En manos de quién confiamos que se determine qué es el cine de calidad? Sobre esta premisa se analiza el comité de jurados del Festival de Cine de San Sebastián responsable de establecer cuáles son las mejores producciones. La metodología parte del análisis de contenido de su web y una muestra de 24 personas en la edición de 2021. Las conclusiones mostrarán que son más mujeres que hombres, con estudios superiores universitarios, en activo en la producción cinematográfico y con una experiencia poco extensa como jurados. El análisis deja abierta la puerta al debate sobre la composición de estos comités. | es_ES |
dc.format | application/pdf | es_ES |
dc.format.extent | 11 | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Visual Review | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Film Festival | es_ES |
dc.subject | Cultural Industry | es_ES |
dc.subject | Film industry | es_ES |
dc.subject | Jury committees | es_ES |
dc.subject | Quality cinema | es_ES |
dc.subject | Organization events | es_ES |
dc.subject | Jury Genre | es_ES |
dc.subject | Festival de cine | es_ES |
dc.subject | Industria Cultural | es_ES |
dc.subject | Industria cinematográfica | es_ES |
dc.subject | Comités de jurados | es_ES |
dc.subject | Cine de calidad | es_ES |
dc.subject | Organización eventos | es_ES |
dc.subject | Género | es_ES |
dc.subject.other | CDU::3 - Ciencias sociales | es_ES |
dc.title | COMITÉS DE JURADOS DE FESTIVALES DE CINE Y EL CINE DE CALIDAD. Estudio de caso del Festival Internacional de Cine de San Sebastián | es_ES |
dc.title.alternative | FILM FESTIVAL JURY COMMITTEES AND QUALITY CINEMA. Case study of the San Sebastian International Film Festival | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.37467/revvisual.v9.3695 | es_ES |
View/Open:
4 art Visual Review 2022 festival jurado San Sebastián.pdf
743,1 kB
Adobe PDF
Share: