Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/11000/32972

Promoción de hábitos saludables en el alumnado de 3º ESO bajo una perspectiva interdepartamental


Vista previa

Ver/Abrir:
 TFM García Quinto, Ernestina.pdf

1,88 MB
Adobe PDF
Compartir:
Título :
Promoción de hábitos saludables en el alumnado de 3º ESO bajo una perspectiva interdepartamental
Autor :
García Quinto, Ernestina
Tutor:
Tortosa Luque, Olga
Editor :
Universidad Miguel Hernández
Fecha de publicación:
2024-06
URI :
https://hdl.handle.net/11000/32972
Resumen :
La importancia de promover hábitos saludables en el entorno educativo radica en el bienestar integral de los estudiantes. En este contexto, tanto la alimentación como la actividad física son aspectos fundamentales. El Trabajo de Fin de Máster que se presenta a continuación introduce una propuesta d...  Ver más
The importance of promoting healthy habits in the educational environment lies in the overall well-being of students. In this context, both nutrition and physical activity are fundamental aspects. The Master's Thesis presented below introduces an innovative didactic proposal aimed at students in Compulsory Secondary Education (CSE), promoting collaborative work and interdisciplinarity between the Biology and Geology and Physical Education departments. The objective is to design integrative activities that not only promote healthy habits but also instill responsibility towards the environment and the achievement of the Sustainable Development Goals of the 2030 Agenda. Throughout the work, active and innovative didactic methodologies are employed, such as gamification to integrate knowledge about nutrition and physical activity, project-based learning including the use of digital tools, a laboratory practice, and a field trip with experiential and community service activities. All these activities are integrated into a comprehensive didactic proposal that addresses the knowledge block of "Human Body and Healthy Habits," established for 3rd ESO. This approach recognizes the importance of this educational stage in establishing behavior patterns that endure into adulthood
Notas:
Especialidad: Biología y Geología
Palabras clave/Materias:
Hábitos saludables
Actividad física
Trabajo colaborativo
Interdisciplinariedad
Responsabilidad medioambiental
Área de conocimiento :
CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:
TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas



Creative Commons La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.