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Testing the need for novelty as a candidate need in basic psychological needs theory


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Título :
Testing the need for novelty as a candidate need in basic psychological needs theory
Autor :
González-Cutre, David  
Romero-Elías, María  
Jiménez-Loaisa, Alejandro  
Beltrán-Carrillo, Vicente J.  
Hagger, Martin  
Editor :
Springer
Departamento:
Departamentos de la UMH::Ciencias del Deporte
Fecha de publicación:
2019-11-14
URI :
https://hdl.handle.net/11000/32933
Resumen :
The purpose of this research was to test novelty as a candidate basic psychological need according to the inclusion criteria established within basic psychological needs theory (BPNT). Two cross-sectional studies with 303 (Mage=33.50, SD=12.95; 58.41% female) and 598 (Mage=35.47, SD=11.89; 54.18% f...  Ver más
Palabras clave/Materias:
Basic psychological needs
Motivation
Well-being
Perceived variety
Personality
Área de conocimiento :
CDU: Bellas artes: Diversiones. Espectáculos. Cine. Teatro. Danza. Juegos.Deportes
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
DOI :
https://doi.org/10.1007/s11031-019-09812-7
Publicado en:
Motivation and Emotion (2020) 44:295–314
Aparece en las colecciones:
Artículos Ciencias del Deporte



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