Título : Diseño de actividades STEAM utilizando una metodología inclusiva |
Autor : Flores Pérez, Javier |
Tutor: Martínez Martínez, Rosa |
Editor : Universidad Miguel Hernández |
Fecha de publicación: 2024-06 |
URI : https://hdl.handle.net/11000/32916 |
Resumen :
La educación STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) se presenta como una herramienta fundamental para afrontar los retos del siglo XXI como pueden ser la creatividad, la resolución de problemas o la comunición efectiva. El DUA (Diseño Universal del Aprendizaje) destaca como ... Ver más
STEAM education (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) is presented as an essential tool to face the challenges of the 21st century, such as creativity, problem solving and effective communication. The UDL (Universal Design for Learning) stands out as a crucial educational framework to make STEAM education more inclusive, based on the idea that all students learn differently and that learning experiences should be accessible to everybody. In this paper we have conducted a literature review providing evidence supporting the effectiveness of combining STEAM and UDL to improve students' learning and also proposes three activities to be carried out in the classroom related to the periodic table, where gamification is also used as a strategy to make the activities more attractive motivating for the students, using game elements to create dynamic and interactive learning experiences
|
Notas: Especialidad: Física y Química |
Palabras clave/Materias: Diseño Universal para el Aprendizaje STEAM Gamificación Tabla periódica |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales: Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: TFM - M.U Formación del Profesorado ESO y Bachillerato, FP y Enseñanzas de Idiomas
|