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Análisis del impacto del tipo de contenido de videojuegos sobre las actitudes hacia la violencia de los adolescentes


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Título :
Análisis del impacto del tipo de contenido de videojuegos sobre las actitudes hacia la violencia de los adolescentes
Autor :
Navarro Peral, Felipe
Tutor:
Lloret Irles, Daniel  
Editor :
Universidad Miguel Hernández de Elche
Departamento:
Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud
Fecha de publicación:
2023-06
URI :
https://hdl.handle.net/11000/31925
Resumen :
En 1976 apareció la primera polémica debido al contenido violento de un videojuego y la posible influencia que ejercía. Existe una creciente literatura que analiza la relación entre el uso de videojuegos violentos y la conducta violenta, sin embargo, los resultados no son concluyentes. El objetivo ...  Ver más
In 1976, the first controversy arose due to the violent content of a video game and the possible influence it exerted. There is a growing literature that analyzes the relationship between the use of violent video games and violent behavior, however, the results are not conclusive. The objective is to analyze game patterns and their content in order to shed more light on the relationship between the use of these and violence. Methodology: The sample consisted of 4836 high school students from the Valencian Community. Mean age 12.58 (SD 0.797; Range 11-15). The variables taken as variables were video game rating, violence and frequency of use. Results: 36.6% stated that they had played video games recommended for people older than themselves and another 39.4% admitted not paying attention to the established age recommendations. The use of video games with a higher level of violence is significantly associated with a more favorable attitude towards legitimate violence for conflict resolution for both sexes. The number of hours spent is also related to attitudes towards violence. These results can be used for the subsequent design of prevention programs.
Palabras clave/Materias:
Videojuegos
Violencia
Actitudes
Adolescentes
Ajuste
Videogames
Violence
Attitudes
Adolescents
Adjustment
Área de conocimiento :
CDU: Filosofía y psicología: Psicología
Tipo de documento :
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Derechos de acceso:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:
TFM- M.U en Psicología General Sanitaria



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