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https://hdl.handle.net/11000/31510
Low-cost airlines marketing strategies: Ryanair
Title: Low-cost airlines marketing strategies: Ryanair |
Authors: Orts García, Adrián |
Tutor: Kanther, Andreas |
Department: Departamentos de la UMH::Estudios Económicos y Financieros |
Issue Date: 2023-12 |
URI: https://hdl.handle.net/11000/31510 |
Abstract:
In an increasingly digitised and competitive world, airlines try to use the most
effective marketing techniques to attract customers and retain them, seeking to
maximise profits. This final degree project tries to analyse the marketing
strategies implemented by the low-cost airline Ryanair. To achieve this, a
search for information about the airline industry, the functioning of low-cost
airlines, the context in which Ryanair finds itself and the marketing strategies
employed by the giant Irish airline has been carried out. The findings show that
despite being involved in constant controversy and criticism due to its customer
service or unusual marketing techniques, these are effective and Ryanair
remains firmly at the forefront of the industry as Europe's largest airline. This
study also aims to provide suggestions for the future, such as better SEO
optimisation and the use of artificial intelligence, in order to enhance the
effectiveness of Ryanair's marketing strategies.
En un mundo cada vez más digitalizado y competitivo las aerolíneas tratan de
emplear las técnicas de marketing más efectivas para captar clientes y
conseguir mantenerlos, buscando obtener los máximos beneficios. Este trabajo
de fin de grado sirve como investigación para analizar qué estrategias de
marketing pone en práctica la aerolínea low-cost Ryanair. Para lograrlo, se ha
realizado una búsqueda de información acerca de la industria de las
aerolíneas, el funcionamiento de las aerolíneas low-cost, el contexto en el que
se encuentra Ryanair y las estrategias de marketing empleadas por la gigante
aerolínea irlandesa. Los resultados nos muestran que, a pesar de estar
envuelta en polémicas y críticas constantes debido a su atención al cliente o
sus técnicas de marketing poco usuales, estas resultan efectivas y Ryanair se
mantiene firme a la cabeza del sector como la mayor aerolínea de Europa. Este
estudio también pretende aportar sugerencias para el futuro, como una mejor
optimización SEO y el uso de la inteligencia artificial para mejorar la eficacia de
las estrategias de marketing de Ryanair.
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Keywords/Subjects: Ryanair marketing customer airline price cliente aerolínea precio |
Knowledge area: CDU: Ciencias sociales |
Type of document: application/pdf |
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Appears in Collections: TFG - Administración y dirección de empresa Elche
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