Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/26414
El éxito de los podcasts de noticias y su impacto en los medios de comunicación digital
Título : El éxito de los podcasts de noticias y su impacto en los medios de comunicación digital |
Autor : Martínez-Costa Pérez, María Pilar Lus Gárate, Eva |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Fecha de publicación: 2019-07-31 |
URI : http://hdl.handle.net/11000/26414 |
Resumen :
Los podcasts de noticias están acaparando el interés de las empresas periodísticas a medida que crece su consumo, que se espera mayor, a medida que se generalice la implantación de los altavoces inteligentes. Estas nuevas modalidades de acceso a los contenidos informativos abren nuevas ... Ver más
Daily news podcasts are awakening the interest of news media companies as long as their consumption grows up, an increase expected bigger inasmuch as the smart speakers are worldwide implanted. New ways of access to the news contents offer new narrative opportunities to present the news through audio and can help consolidate the reputation of the big news media brands within the digital environment. This paper is an initial theoretical approach to the phenomenon of the daily news podcast, its definition, characteristics and narrative peculiarities. Starting from the bibliographic review and the content analysis of three cases —The Daily (The New York Times), Today in Focus (The Guardian) and Las noticias de ABC (Vocento) — it will be concluded that the current success of daily podcasts will allow digital news media reach new audiences, create branded communities around audio, explore new narratives and open new business opportunities
|
Palabras clave/Materias: audio radio podcast podcast de noticias medios digitales noticias digitales |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
DOI : https://doi.org/10.21134/mhcj.v10i0.314 |
Publicado en: Vol. 10 (2019) |
Aparece en las colecciones: Miguel Hernández Communication Journal Núm.10 (2019)
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.