Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://hdl.handle.net/11000/26412
Apple Music, el modelo de radio musical integrado
Título : Apple Music, el modelo de radio musical integrado |
Autor : Moreno Cazalla, Lourdes |
Editor : Universidad Miguel Hernández de Elche |
Fecha de publicación: 2019-07-31 |
URI : http://hdl.handle.net/11000/26412 |
Resumen :
Apple Music se ha destacado como plataforma de música en streaming y a la carta que, desde sus inicios como iTunes, ha integrado la radio entre su oferta de contenidos en Internet. Desde 2016 se detecta una estrategia que apuesta por el producto de radio online no s... Ver más
Apple Music has featured as a live and on-demand music streaming platform that has integrated radio station on the Internet with iTunes. Since 2016 it bets on the online radio product called Beats 1, radio with 24-hour linear schedule with speakers, deejays and personalities from the world of music whose programms can listen in live and on demand. In addition it can listen radio stations genres according to musical styles or moods, playlist of songs. Apple Music is presented as a case study for how music radio integrated into new consumption habits based on access, playlists, portability, mobility and ubiquity and new narratives in an online music service.
|
Palabras clave/Materias: Música Internet Radio Audio Online Streaming Medios de comunicación |
Área de conocimiento : CDU: Ciencias sociales |
Tipo de documento : info:eu-repo/semantics/article |
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
DOI : https://doi.org/10.21134/mhcj.v10i0.308 |
Publicado en: Vol. 10 (2019) |
Aparece en las colecciones: Miguel Hernández Communication Journal Núm.10 (2019)
|
La licencia se describe como: Atribución-NonComercial-NoDerivada 4.0 Internacional.