Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.umh.es/handle/11000/7180

Las redes sociales en Sphera Sports


Thumbnail

View/Open:
 PER_TFG_CERDÁ_CORTÉS_ÁNGEL.pdf
1,15 MB
Adobe PDF
Title:
Las redes sociales en Sphera Sports
Authors:
Cerdá Cortés, Ángel
Tutor:
Arias Robles, Félix
Department:
Departamentos de la UMH::Ciencias Sociales y Humanas
Issue Date:
2021-02-25
Abstract:
Este trabajo analiza a Sphera Sports, un medio de comunicación innovador dentro del nuevo paradigma digital que nos ofrece el periodismo deportivo. Se trata de una empresa informativa que ha crecido de forma exponencial desde su creación hace cinco años gracias en gran medida a las redes sociales. La originalidad de plasmar en redes sociales aquello que posteriormente se postea en la página web, les ha llevado a aumentar sus cifras de negocio. En este trabajo de investigación se analizan los orígenes de Sphera, su día a día y cómo se desarrollan las redes sociales para que muchas cuentas de Twitter sean hoy por hoy referencias informativas. La metodología de trabajo fue realizar una exhaustiva investigación de las 117 cuentas que tiene Sphera en Twitter, haciendo 10 encuestas a las cuentas con más seguidores. También se realizaron dos entrevistas al director del medio como fundador y como encargado de llevar las redes sociales del mismo. La prueba del crecimiento de Sphera se ve reflejada en su red social de referencia, Twitter.
This work analyzes Sphera Sports, an innovative social media within the new digital paradigm that offers us the sports journalism. This is a company that has grown exponentially since its inception five years ago, thanks in large measure to the social networks. The originality of translated into social networks that were subsequently posted on the web page, has led them to increase their business numbers. In this research work analyzed the origins of Sphera, your day-to-day and how they develop social networks for many Twitter accounts are today information references. The methodology of work was to carry out a thorough investigation of the 117 accounts that have Sphera in Twitter, making 10 surveys to accounts with more followers. There were also two interviews the director of the east as founder and how to carry out the social networks of the same. The test of the growth of Sphera is reflected in their social network, Twitter.
Keywords/Subjects:
Redes sociales, periodismo deportivo, innovación, modelo de negocio
Social networks, sports journalism, innovation, business model
Type of document:
application/pdf
Access rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:
TFG- Periodismo



Creative Commons ???jsp.display-item.text9???