Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11000/1896

Effects of Power Training with Optimal Load and Repetitions


Thumbnail

View/Open:
 TD Sarabia Marín, José Manuel.pdf
1,66 MB
Adobe PDF
Share:
Title:
Effects of Power Training with Optimal Load and Repetitions
Authors:
Sarabia Marín, José Manuel
Tutor:
Moya Ramón, Manuel
Sabido Solana, Rafael
Department:
Departamentos de la UMH::Psicología de la Salud
Issue Date:
2015-07-21
Abstract:
The proposes of this dissertation were to examine the effects of used optimal load and repetitions when performing power training in mechanical, physiological and psychological variables, and compare the influence of various rest interval durations used between sets in bench press throw with optimal load. The following are major findings of the dissertation. A short-term power training period with optimal load and repetitions produces improvements in power variables (i.e. jump height, throw distance, and peak power). The training load impact on the athlete was low when we used the optimal repetitions number (i.e. minor hormonal changes and less mood disturbance). The improvements in power output when use this method of power training must be associated with neural changes. Two resting minutes between sets was enough to maintain the power output using the optimal load in the bench press throw. This dissertation indicates that the power training with optimal load and repetitions may be considered as a great power training method, especially in sports with condensed competitive calendars, where the preparatory periods are time limited. Therefore, it is demonstrate the importance of individualization of training load when the aim is to improve the power output in a short-training period. However is suggested that future research should continue to investigate the factors that are associated with the adaptation to this method and the possible different effects in athletes with power training history. The findings of this dissertation also indicate that two minutes of rest between sets is enough in the bench press throw with optimal load. It is suggested that further research is needed with different ballistics and non-ballistics exercises and optimal load and repetitions to identify the optimal recovery time for them. Key Words: strength training, cortisol, testosterone, mood states, rest interval
Los objetivos de esta tesis son examinar los efectos mecánicos, fisiológicos y psicológicos que provoca usar la carga y repeticiones óptimas en un entrenamiento de potencia, y comparar los efectos de diferentes duraciones del tiempo entre series en el ejercicio del press banca lanzado al utilizar la carga óptima. A continuación se presentan las principales aportaciones de esta tesis. Un periodo corto de entrenamiento con la carga y repeticiones óptimas produce mejoras en diferentes variables de potencia (altura de salto, distancia de lanzamiento y pico de potencia). El impacto de la carga de entrenamiento en el deportista es menor cuando se utiliza el número de repeticiones óptimo (Menores cambios hormonales y del perfil del estado de ánimo). Las mejoras en potencia, cuando se usa este método de entrenamiento, pueden ser asociadas a cambios neurales ya que no se ha objetivado un efecto hipertrófico sobre la musculatura. Dos minutos de recuperación entre series son suficientes para mantener la potencia al usar la carga óptima en el press banca lanzado. Esta tesis indica que el entrenamiento de potencia con la carga y repeticiones óptimas puede ser considerado un buen método, especialmente en deportes con una alta densidad competitiva y con periodos preparatorios limitados en el tiempo. Por tanto, esto demuestra la importancia de la individualización de la carga de entrenamiento cuando el objetivo del entrenamiento es la mejora de la potencia en periodos cortos de tiempo. Sin embargo, se sugiere que en futuros trabajos de investigación se debería continuar investigando los factores asociados a la adaptación producida por este método y los efectos que tiene en deportistas con un historial previo de entrenamiento de potencia. Las aportaciones de esta tesis también indican que dos minutos de recuperación entre series son suficientes en el press banca lanzado, pero esto no es extrapolable a otros ejercicios, por lo que se sugiere que en futuros trabajos se investigue cual es el tiempo óptimo de recuperación para otros ejercicios (tanto balísticos como no balísticos) cuando se utilizan la carga y repeticiones óptimas. Palabras clave: entrenamiento de fuerza, cortisol, testosterona, estado de ánimo, tiempo de recuperación
Keywords/Subjects:
entrenamiento de potencia
efectos psicológicos
Type of document:
application/pdf
Access rights:
info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:
Tesis doctorales - Ciencias Sociales y Jurídicas



Creative Commons ???jsp.display-item.text9???